maandag 11 oktober 2010

ED Halve Marathon Eindhoven

Zondag 10-10-2010 heb ik de ED Halve Marathon Eindhoven gelopen. Ik had al vele verhalen gehoord en gelezen over deze loop. Ik wilde hier een keer aan deelnemen. De halve marathon zou druk bezocht worden en er zou veel publiek langs de kant staan. Bovendien zou er langs het parcours ook nog diverse bandjes staan.

Al heel vroeg op pad gegaan. Ik zou het vrouwtje in Tilburg afzetten en vervolgens doorrijden naar Eindhoven. Na enig zoek werk het parkeer terrein gevonden van de TU. Gelijk met de bus naar het station om vervolgens naar het Beursgebouw te lopen om daar het startnummer op te halen. Daarna richting het marktplein. Na telefonisch contact was John , Ans en Maurice snel gevonden.

Hierna zijn we nog even langs de bus gelopen van Van Gansewinkel. Hier zouden we kennis maken met Tiny's Angels; Kitty, Annemarie en Esther. Hierna rustig naar de garage gelopen om ons daar even om te kleden en de tassen in bewaring te geven.



Het werd toen de hoogste tijd om richting het startvak te gaan. Samen met John zou ik starten in vak C. Maurice zou gaan starten in startvak B. Hij zou na de start op ons wachten. Helaas hebben wij Maurice onderweg niet meer gezien. Pas na de finisch kwamen we hem weer tegen. De bedoeling was om een tijd van net onder de twee uur te gaan lopen. De Garmin werd ingesteld om 5.40 per km. Achteraf kan je afvragen waarom. De snelle Keniaan John bleef lekker doorlopen zonder op zijn Garmin te kijken. Tijden van rond de 5.10-5.20 uur per kilometer waren meer regel dan uitzondering. Het ging echter best wel lekker. Het was wel warm, maar had daar niet echt last van. Er waren trouwens genoeg verzorgingsposten onderweg. Onderweg lekker veel muziek en heel veel toeschouwers. De kilometers vlogen voorbij. Het werd steeds warmer. Het was denk ik rond de 16,5 kilometer dat John aangaf dat hij na 17 kilometer wat sneller wilde lopen. Ik vond het echter snel genoeg gaan. In ieder geval veel sneller dan de planing was. Volgende week wacht immers ook nog de Mizuno Halve Marathon van Amsterdam. Hierop besloot John om zich toch maar wat in te houden en mij de laatste kilometers op sleeptouw te nemen. De laatse twee kilometers werd er nog wel even aangetrokken, om uiteindelijk in 1.51.17 de finisch te passeren.


In het kort: een super halve marathon, veel publiek, schitterende entourage, schitterend weer en veel verzorgingsposten. Een echte aanrader dus. Minder was de reistijd terug. Door een ongeluk en drukte waren we pas even voor tien uur thuis.

Tiny, Jacqueline en Hans bedankt voor jullie support onderweg.

Langs deze weg wil ik iedereen die ik nog niet persoonlijk heb gefeliciteerd, feliciteren met het behaalde resulaat op de marathon en op de halve marathon.

19 opmerkingen:

  1. Prima gelopen, met een mooie tijd.
    En het was zeker gezellig in Eindhoven.
    Leuk je ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bleef ook maar duwen, vandaar dat het niet lukte langzamer te lopen ;-)
    Prima gelopen Gerard. Het was wederom een gezellige dag ondanks het feit dat we ons doel niet hebben gehaald. Zondag een herkansing?
    Misschien zijn er nog lopers die een paar tempomakers voor 2 uur zoeken. Dan moeten we wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je een echt gezellige halve marathon wil lopen ...... 27 maart 2011 in Venlo! Maar in Eindhoven is het inderdaad ook wel gezellig! Leuk dat er was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die HM is inderdaad een aanrader om te lopen ; heb daar vorig jaar ook zo ontzettend van genoten. Baal dat ik me gisteren verslapen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Netjes gedaan Gerard. Je was prima herkenbaar in het harTlopershirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie waren wel heel herkenbaar. Mooie tijd gelopen ook. Grappige foto van de Angels.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe meer blogs ik lees over Eindhoven, des te meer wil ik hem ook een keer lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi gelopen Gerard, mooie tijd en naar ik lees ook genoten, wat het bijzonderste is, voor mij toch. Nu krijg ik ook goesting om Einhoven eens te doen, daar Antwerpen en Gent maar saai van toeschouwers was en het geeft toch een kick , niet...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prima Gerard en wederom mooie resultaten.
    Groet rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed gelopen in het warme weer.... want ik heb wat ellende voorbij zien komen... jullie zagen er nog fris uit... leuk om zo eens te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die John hè...dat doet hij nu altijd. Gewoon veeeel sneller gaan dan de afspraak en als klap op de vuurpijl ook nog even wil versnellen. Zucht, wat gaan we eraan doen?
    Maaaaar, ik zag jullie op tv! Volgende keer neem ik m'n handtekeningenboekje mee...je bent nu een BN'er..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi daggie Eindhoven met veel gezelligheid en nog een mooie 1/2 marathon gelopen.
    ooit liep ik in Eindhoven de marathon, was een mislukking en ben sindsdien nooit meer terug geweest. Misschien toch maar eens een revanche.
    En Amsterdam, alvast succes he, en veel plezier; maar als ik het goed heb loop je weer samen met John, dus gaat het wel weer goedkomen.
    groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie eindtijd!!
    Het was inderdaad supergezellig in Eindhoven, dus ik heb al besloten volgend jaar weer van de partij te zijn.
    Leuk je even te hebben gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. was weer een feestje daar in 040!! Mooi gelopen Gerard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed gedaan Gerard... Marathon van Eindhoven... wie weet moet ik die eens gaan lopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed gelopen in Eindhoven. Tot zondag in Amsterdam. Succes


    Groet Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie tijd Gerard. Altijd lekker om op sleeptouw genomen te worden. En met John hoef je je dan helemaal geen zorgen te maken...... alhoewel....alleen zorgen dat het te snel gaat.
    Maar een tophaas wacht dan weer netjes!!

    BeantwoordenVerwijderen