zondag 22 augustus 2010

Sportweek 33

Sportweek 33 was tevens mijn laatste week van mijn vakantie. Afgelopen week heb ik vier keer kunnen trainen. Drie keer in Ermelo waar voornamelijk werd gekozen voor de zachte ondergrond en een keer in Purmerend waar weer eens getraind werd op de weg.

Maandagochtend om 11.00 uur van start gegaan voor een zwerfloop over de heide en door de bossen van Ermelo. Lekker zwerven over de hei en door de bossen en maar zien waar je uitkomt. Ik had geen haast en wist ook niet hoelang ik zou gaan lopen. Gewoon gaan en maar zien waar we uitkomen. Natuurlijk liep het bospad ook wel eens dood. Dan werd er gewoon voor een ander bospad gekozen. Lekker rustig gelopen onder ideale omstandigheden. Onderweg een paar keer gestopt voor een fotootje. Na 10, 5 kilometer nog  even gestopt voor wat te eten om vervolgens weer rustig verder te gaan. Na 2.15 uur was ik weer terug op de camping. In totaal werd er 20.5 kilometer gelopen over een heel mooi parcours. Geloof dat er maar een meter of tien verhard in zat. De 2.15 uur was dus inclusief de stops.

Woensdagochtend wederom op pad gegaan voor een rondje over de heide en door de bossen. Wilde ongeveer een uurtje lopen. Uiteindelijk werd er ook een uurtje gelopen. In totaal werd er 10.26 kilometer onverhard afgelegd.

Vrijdagochtend wederom op pad gegaan voor een loopje door de bossen en over de heide. Was benieuwd hoe het zou gaan. Had immers al twee dagen gelopen en iets meer dan 30 kilometer afgelegd. Had van te voren ook geen idee hoe lang ik zou lopen. Na lekker op de zachte ondergrond te hebben gelopen was ik na 1.45 uur weer terug op de camping. Ik had in totaal toch weer even 17,20 kilometer gelopen.  Ik had na 11,5 kilometer nog wel even een kleine pauze gehouden om wat te eten. Met deze 17,2 kilometer kwam mijn weektotaal al op bijna 47 kilometer. Daar zou in principe nog de training van zondag a.s. bijkomen.

Dit was tevens mijn laatste loop over zachte ondergrond. Zaterdag zou ik na 3 weken vakantie weer terug gaan naar Purmerend.

Zondagochtend was het weer eens tijd om de weg op de gaan voor een training. Ben benieuwd hoe deze zou verlopen. Ik had toch, voor mijn doen, al een beste week erop zitten.
In de ochtend op pad gegaan. Het was bewolkt maar zeker niet koud. Net toen ik de deur uit liep begon het een beetje te regenen. Dit hield echter al snel op. Even later kwam zelfs het zonnetje er even bij. Wel stond er veel wind. Na 1.16 uur gelopen te hebben door Purmer Noord en Purmer Zuid stond er 13,32 kilometer op de Garmin. Het ging lekker met een kilometertijd van 5.43. Dit bracht mijn weektotaal op 61.28 kilometer. Een kilometeraantal wat ik nog nooit per week had gelopen. En het mooiste was het ging gewoon de gehele week heel lekker. Hoop dat ik dit door kan trekken de komende tijd als mijn wisseldiensten weer beginnen.

8 opmerkingen:

  1. Niks zo leuk als een zwerfrondje zonder vooraf de lengte en de tijd te bepalen. Wisseldiensten altijd een last voor de regelmaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker gelopen en een goed gevoel aan overgehouden.Succes met je wisseldiensten,altijd lastig om dan trainingen in te passen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal flink wat geregel worden, maar als je dit zo door kan zetten dan beloofd het wel leuke tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik maar wachten op die uitnodiging om een rondje met je over de heide en door de bossen van Ermelo te rennen ;-)
    Je bent weer goed op gang en vast en zeker op 17-10 helemaal klaar voor de M.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, dat gaat lekker man! Mooie omvang en dan nog gewoon lekker lopen en ook genieten. Je gaat goed gerard, kan met vrertouwen verder opbouwen naar de wedstrijden en naar Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. enne op naar de gooische run ! je gaat lekker Gerard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie je wel, gewoon ene been voor andere en dan komen die kms vanzelf......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van donderdagavond tot zondag zit ik normaal ook op de camping,in het bos, dan doe ik drinken mee en stel geen afstand vast in mijn hoofd en begin ook te zwerven zoals jij, genieten noem ik dat Gerard, zuiver genieten in de natuur, dan weet je weer waarom je voor het lopen hebt gekozen:-)

    BeantwoordenVerwijderen