zaterdag 7 augustus 2010

Furness Car Halve Marathon van Dalfsen

Na de duurloop op 1 augustus had ik mij ingeschreven voor de Furness Car Halve Marathon van Dalfsen. Het zou mijn eerste wedstrijd worden na maanden. Ik had via twitter al gehoord dat er nog een aantal webloggers aan de start zouden staan.

Vrijdagmiddag rond 17.00 uur vertrokken vanaf de camping in Ermelo. Met een vertraging van bijna 20 minuten, door een file van 7 kilometer, bereikte ik even over zessen Dalfsen. Nadat ik mijn startnummer had opgehaald, kwam ik al snel de webloggers Keesdeloper, Snelle Rijk , Petra en Erik tegen in de sporthal.

Buiten aangekomen kon ik voor het eerst kennismaken met HardlopertKees en RunningCobbler.  Na samen met Petra te hebben warmgelopen, werd het tijd om naar het startvak te gaan.

Daar stond ik dan even voor 19.30 uur in het startvak. Ik was bloednerveus. Na maanden geen wedstrijd te hebben gelopen wist ik niet waar ik stond en wat ik van mezelf verwachten kon. Ik hoopte op een tijd van binnen de 2 uur. Gelukkig wilde Petra ook rustig vertrekken. John en Kees gingen weg op een tijd van onder de 1.50. Dit zou een PR opleveren voor John.

19.30 uur het startschot klonk. John en Kees gingen er al snel vandoor. Petra en ik liepen lekker met de groep mee door het Centrum van Dalfsen. Tussen de marktkramen door werd de eerste kilometer gelopen in 5.01. Het ging lekker, maar was dat niet te snel? De tweede kilometer ging zelfs in 4.57! Daarna ging het iets rustiger.
De kilometers vlogen voorbij in een tijd van iets boven de 5 minuten. Nadat het centrum was gepasseerd werd de omgeving van Dalfsen aangedaan. Wat een mooie omgeving om te lopen. Geen verkeer, zonnetje en een temperatuur van meer dan 20 graden. Genieten van een voor mij onbekende omgeving.

Het zal ongeveer rond de acht kilometer zijn geweest dat we Kees en John inhaalde. Na ze even begroet te hebben gingen we in het zelfde strakke tempo verder. De kilometers vlogen voorbij. De eerste 10 kilometer werd in iets meer dan 50 minuten afgelegd. Het ging nog steeds goed. De vraag bleef echter nog steeds hoelang houden we dit tempo vol. Ik weet niet wanneer het was maar op een gegeven moment riep Petra dat haar PR er vandaag wel eens aan kon gaan.  Een extra reden om door te gaan. De laatste kilometers vlogen voorbij, de speaker was al te horen. Daar was de finisch. En ja hoor een dikke PR voor Petra 1.47.30.

Wat een mooie loop was het geworden op een doordeweekse vrijdagavond. Een dikke PR voor Petra. Ook voor mij was het een geslaagde avond. Ik had echt niet verwacht deze tijd te lopen. Bijna 12 kilometer per uur. Een kilometer tijd van 5.03.
Bij de prijsuitreiking bleek dat Snelle Rijk en Ilona nog een prijs hadden gewonnen. Deze werd onder luid applaus in ontvangst genomen. Helaas viel niemand van ons in de prijs bij de lotterij.

Al met al een geslaagde avond in Dalfsen. Erik bedankt voor de foto's.




12 opmerkingen:

  1. Dat was superieur haaswerk Gerard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er gezlellig uit, en het was vast lekker om weer eens een wedstrijdje te kunnen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De maanden zonder wedstrijd hebben je ritme in ieder geval niet aangetast. Strak haaswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oh oh, wat een dag zeg, ehm avond! Jij zegt nu wel, 'rustig aan vertrkken', maar hallo zeg, het ging meteen met 12km per uur en dan nog wel over die vreselijke keitjes. Maar ja, toch hielden we, ik het vol. Wat een tijd hè? Ik kan het nog steeds niet geloven.
    Wat passen die groene shirts toch leuk bijelkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi haaswerk,en dat voor iemand die lang geen wedstrijden heeft gelopen........klasse Gerard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je goed nuttig gemaakt voor Petra, goed bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig haaswerk Gerard! Jullie hadden echt je dag. Ik had dat totaal niet. Maar jij een mooi onveerwachte tijd en Petra een dik PR. geweldig toch. Was een leuke avond met diverse bloggers.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een goede haas is goud waard en als je er dan zelf ook hebt van genoten, is dit een geslaagde wedstrijd,knap gedaan Gerard !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker gelopen Gerard, dat moet je weer vertrouwen geven! En genoten, en Petra naar een mooi PR geloosd.
    Helemaal prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. knap gedaan haasje, en fijn dat jezelf op de weg terug bent

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gerard,

    Goed gedaan! Mooie gem.tijd van 5 en nog wat.... Vorig jaar zelf ook Dalfsen gedaan, maar nu was ik helaas (nog) niet zover om weer "te knallen".

    Groeten,
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie duidelijk slimmer gelopen dan John en ik. Petra haar PR en jij na maanden ook weer een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen