maandag 7 december 2009

Maandag 7 december 2009

Vandaag had ik een lange duurloop gepland. Dit was ook de laatste mogelijkheid in de week voor de halve marathon van Spijkenisse. Vanavond staat de eerste van de drie nachtdiensten weer voor de deur en zaterdag ook nog eens een vroege dienst. Het moest dus vandaag gebeuren. De weersomstandigheden waren redelijk, veel wind, maar droog en een graad of 7.

Het rondje wat ik wilde lopen had ik al van te voren in mijn hoofd zitten, nl:
Purmerend-Kwadijk-Middelie-Oosthuizen-Hobrede-Kwadijk-Purmerend. Het enigste nadeel is dat ik niet wist hoeveel kilometers het zouden worden en dus ook niet hoelang ik onderweg zou zijn. Maar zoals Johan Cruiff altijd had gezegd ieder nadeel heeft zijn voordeel.



Rond 11.00 uur vanaf mijn huis vertrokken richting Kwadijk. Met de wind in de rug liepen de kilometers lekker weg. Na Middelie rechtsaf om vervolgens weer linksaf te slaan om langs de provinciale weg de N247 naar Oosthuizen te lopen. Na ongeveer 12 kilometer werd het zwaarder. Op het Westeinde tussen Oosthuizen en Hobrede werd het een stukje zwaarder. De wind kwam recht van voren. Er was nergens beschutting dus moest er gewerkt worden. De hartslag schoot omhoog maar was naar mijns inziens nog acceptabel. Via Hobrede, waar ik even kon herstellen door de bebouwing,  kwam ik uiteindelijk weer in Kwadijk en vervolgens weer in Purmerend. Een lekker rondje van 21 kilometer. Vond het weer genoeg voor vandaag. De laatste 9 kilometer, waren met uitzondering van het stukje in Hobrede, best pittig geweest met de tegenwind.Vanavond weer de nachtdienst in. Hoop donderdag of vrijdag nog een klein stukje te lopen.


De kilometers zijn weer gemaakt. De halve marathon van Spijkenisse wordt voor mij een rustige halve. De zaterdag erop moet het gaan gebeuren tijdens de halve van Linschoten. Heb daar de beschikking over twee kanjers van lopers, Leonie en John. We gaan er voor en zien wel waar het schip strand.

Afstand 20,91 km, Tijd 2.00, Tempo 5.44, Gem. Hartslag 156.

9 opmerkingen:

  1. Een mooi rondje ter lengte van een HM. Je klaar voor spijkenisse. Laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie route. Leuk om over hele kleine plaatjes te lezen waar je door komt. Tot volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou niet met je ruilen qua nachtdiensten, loop er al genoeg ivm mij (gehandicapte) zoon. Maar je kunt ons hierdoor wel verblijden met mooie routes en foto's die je op de dag kunt lopen. Veel succes met de Road to Rotterdam en misschien tot ziens in Egmond ( sta ik ingeschreven bij de businessloop) en/of Schoorl. Deze is voor mij nog onder voor behoud.

    Met vriendelijke groeten,
    Andre

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leer ik ook nog eens een stukje aardrijkskunde: Kwadijk-Middelie-Oosthuizen-Hobrede; nooit van gehoord.
    Veel plezier alvast in Spijkenisse; in Linschoten ga ik je zien. Als ik het goed heb ga voor 1:45, misschien haak ik aan, maar kijk nog even de komende week aan!
    Groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker rustig aan nu, in Spijk even oefenen en in Linschoten helemaal losgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes in Spijkernisse... mij ga je daar niet zien. Ga crossen in Gouda zaterdag. Misschien dat ik naar Linschoten ga voor de halve...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de plaatjes lijken heel veel op de weggetjes rond Linschoten... mooi trainingsparcours

    BeantwoordenVerwijderen