woensdag 25 november 2009

Duurloop Woensdag 25 november 2009

Na twee dagen rust te hebben genomen na de 22 kilometer van afgelopen zondag in Ermelo, heb ik vanochtend de loopschoenen aangetrokken voor een lange duurloop. De komende dagen komt er weinig van door de 4 nachtdiensten die vanaf donderdag op het programma staan. Hoop zaterdagmiddag nog wat energie over te hebben voor een kort loopje.

Vanmorgen al weer vroeg wakker. Tijdens het uitlaten van de hond merkte ik al dat er een harde soms stormachtige wind stond. Zal wat worden dacht ik. Wilde toch op pad gaan voor een duurloop van ongeveer twee uur. Om 10.50 uur eindelijk van start gegaan. Het was nog droog en een graad of 10. Had gekozen om tegen de klok in te lopen. Zo zou ik op het lange open stuk tussen Monnickendam en Edam niet steeds de wind vol op kop hebben. De eerste 8 kilometer waren best zwaar. De harde wind die afwisselend recht van voren of schuin van voren kwam blaasde me soms bijna van het fietspad af. Na 8 kilometer toen ik linksaf sloeg bij Monnickendam in de richting van Edam had ik het zwaarste gedeelte wel gehad. Met de wind in de rug liep ik rustig richting Edam.

Rond de 9,5 kilometer begon het ook nog even te regenen. De regen voelde aan als een koude douche. Het zou niet meer ophouden met regenen tot ik thuis was.  Dacht dat  ik op de eerste 8 de zwaarste kilometers te hebben gehad maar de laatste 5 mochten er ook wezen. De wind speelde weer flink op. Het was nog even flink aanpoten op de laatste kilometers. Uiteindelijk was in na 2 uurtjes lopen weer thuis. Doorweekt maar toch voldaan. De linker knie had ik wel even gevoeld maar hield zich redelijk. In totaal 20,55 kilometer gelopen met een gemiddelde van 5.50 per km.

3 opmerkingen:

  1. Echt herfst he, regen en wind! Toch goede training gelopen. En Ermelo is ook een mooie omgeviong om te lopen!
    Succes en ga je wellicht treffen bij een aantal wedstrijden 1e helft 2010!
    groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi aantal kilometers met een mooie gemiddelde snelheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk rondje en dan ook nog stukje door het Purmerbos.. bekend gebied :)

    BeantwoordenVerwijderen