zondag 15 november 2009

Zevenheuvelenloop Nijmegen.



Op zondag 15 november 2009 stond de 26e Fortis Zevenheuvelenloop op het programma. Weken geleden had ik mij al ingeschreven voor deze loop. Na de jubileumeditie van vorig jaar wilde ik graag mijn tijd van 1.22.58 verbeteren. Ik droomde zelfs van een tijd van onder de 1.20.
Ook dit jaar werd de inschrijving eerder gesloten vanwege het bereiken van het deelnemers limiet.

De laatste dagen werd er veel getwitterd en vlogen de snelle tijden over het scherm. Ierder was bezig met zijn eigen doelstelling. De ene wilde een PR de ander wilde vooral genieten. Al gauw kwam Gert in beeld als mede strijder. Hij zou in het zelfde vak starten en wilde ook proberen om onder de 1.20 te lopen. Al snel werd de afsprak gemaakt om elkaar om 11.00 uur te ontmoeten op Utrecht CS .

Zondagmorgen om 09.40 uur in de auto gestapt naar Utrecht. Ik had, net als vorig jaar, besloten om mijn auto op mijn werk in Hoog Catharijne te parkeren. Dit scheelde een flink stuk aan reistijd. Vanaf mijn werk naar Utrecht CS in ongeveer 2 minuten lopen. Na een bakkie koffie te hebben gedronken met mijn collega's, ben ik rustig naar Utrecht CS gelopen. Daar liep ik al snel Gert tegen het lijf. Op naar de extra trein naar Nijmegen. Onderweg werd  er in de trein nog flink getwitterd. Ik geloof dat Gert zelfs overstag is gegaan voor de mogelijkheden van de Iphone en binnenkort wel eens rond zou kunnen lopen met het speeltje van Apple.



Rond 12.10 uur kwamen we aan in Nijmegen. Na even telefonisch contact was Aad snel gevonden. Op naar het Meeting Point bij de SNS Bank. Hier zou ook de omkleedruimte zijn voor ons.Helaas hebben wij geen andere weblogers/twitters meer gezien.

In de kelder gaf Gert toch te kennen niet te gaan starten. Hij was vannacht al niet lekker geweest en kreeg het steeds kouder. Een moedig maar zeker ook verstandig besluit. Hij zou nog wel even naar de start gaan kijken. Onderweg naar de start kwamen we Johan tegen die naarstig op zoek was naar zijn collega's.

Gelukkig lukte het mij om bij Aad in het groene startvak te komen. Kon ik in ieder geval samen met Aad starten. En na de Bergrace wist ik natuurlijk wat voor supergangmaker ik bij me had. Na een twintigtal minuten wachten mochten wij uiteindelijk om 13.28 van start. Aad had gelijk een flink tempo in gang gezet. Ik hoopte maar dat hij op tijd in de gaten kreeg dat hij te snel van start ging.  De eerste 3 kilometer ging in 15 minuten. Ik weet niet meer wanneer het was maar op een gegeven moment nam hij eindelijk iets gas terug en kon ik eindelijk even overnemen. Daarvoor was het alleen volgen en zorgen dat ik het contact niet verloor in de drukte. Toch kreeg ik even later het gevoel dat het toch iets minder ging met Aad. Hij bleef meer achter mij lopen. Net voor de drinkpost gaf hij dan ook aan dat hij even rustig iets wilde drinken. Na twee bekertjes AA was ik klaar om verder te gaan. Aad gaf echter aan wat meer tijd nodig te hebben en gaf mij het teken ga maar.

Na 6 kilometer ging ik dus verder zonder Aad. De eerste 2 kilometer af en toe omkijkend of snelle Aad er weer aan kwam. Kon hem echter niet meer traceren, dus maar concentreren om mijn eigen race. Het ging lekker en kon het tempo goed vasthouden. En na een kilometer of 9,5  wist ik dat het zware stuk achter de rug was. Nu nog even tempo vasthouden en waar mogelijk nog iets te versnellen. Op 14 kilometer wist ik het zeker een tijd van onder de 1.20 was haalbaar. Nu heel blijven en genieten van de laatste kilometer. En ja wat een sfeertje op de laatste honderden meters op de Groesbeekse weg. Wat was dat genieten en ja hoor daar was de finisch al. .


En dan ja de finisch wat een tijd. Ik had mijn Garmin gestopt op 1.17.06.49 een verbetering van bijna 6 minuten ten op zichte van vorig jaar. Ongeloof en blijschap wisselde elkaar af. Heb ook gelijk een foto de lucht ingestuurd met de geklokte tijd op mijn Garmin.
Medaille in ontvangst genomen en vervolgens mijn kleding opgehaald. Gelukkig kwam Aad niet lang daarna aangelopen. Hij had toch weer last gehad van zijn scheenbeen en was rustig verder gelopen. Onderweg naar de SNS bank voor het aantrekken van wat droge kleren aan te trekken, kregen wij nog een veiligheidsvest van Fortis Nederland aangeboden. Dit in kader van hun actie Hardlopenverheldert. Kijk eens op de website. Fortis is nog bij diverse evenementen aanwezig om deze veiligheidsvesten weg te geven.



Conclussie:
Mooi maar druk evenement. Door de jaren heen zijn sporen verdiend op de hardloopkalender. Goed georganiseerd. Het enigste is dat je wel de gehele dag onderweg bent voor 15 kilometer lopen. Toch is dit evenement het waard en indien mogelijk zal ik volgend jaar weer aanwezig zijn. Dan voor een tijd onder de 1.15? Wie zal het zeggen. Ik heb in ieder geval genoten. Aad bedankt en tot de volgende keer. We spreken wel weer een loopje af.

Gert beterschap en tot de volgende keer. Dit gaat zeker gebeuren.


Ten slotte ven over mijn nieuwe speeltje de Garmin 310XT Hrm. Wat een toppertje ben na twee keer gebruik al verkocht aan dat ding. De Polar RS800 kan echt de kast in. Wil niets anders meer.

Tussentijd 5 km 25.46 10 km 52.14 Eindtijd 15 km in 1.17.07.

8 opmerkingen:

  1. Gaaf en veel sucses en plezier.
    En je hebt een mooi klokje binnen gekregen..
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super Gerard!! Van harte gefeliciteerd!! 2 x !!! Fijne verjaardag vandaag hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, je hebt jezelf het mooiste verjaardagscadeautje gegeven: een PR!!! Dubbel gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Topprestatie, een geweldige verbetering van je PR!! Dubbel gefeleiciteerd dus.
    Groet, Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Verslag, klopt precies met mijn beleving. Ik wil toch ook eens wat foto's maken tijdens het lopen. Wat zou ik het beste kunnen gebruiken?

    Misschien volgend jaar samen lopen?
    Sportgroeten,
    Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knappe verbetering van je tijd! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig PR Gerard! Goed gelopen en een mooie tijd neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen