donderdag 29 oktober 2009

Trainingsupdate week 44

Maandagmiddag na een vroege dienst, gelijk na thuiskomst omgekleed voor een loopje van 45 minuten. Lekker rustig aan gedaan. Totaal 8,1 kilometer gelopen.

Dinsdag werd de inschrijving van de 30e Fortis Marathon Rotterdam geopend. Heb mij gelijk maar ingescreven. Je weet nooit hoe hard het gaat en nu ben ik in ieder geval verzekerd van een startbewijs.
Dit moet dan mijn eerste marathon worden. Gelukkig heb ik nog een aantal maanden om te trainen.


Woensdag stond een lange duurloop op het programma. Onder werkelijk schitterende omstandigheden 90 minuten wezen hardlopen. Zonnetje een graad of 16 en bijna geen wind. Gewoon een genot om onder deze omstandigheden een training te kunen doen. En dat eind oktober. De kilometers gingen bijna vanzelf. Uiteindelijk 15,39 kilometer gelopen.

Donderdagmiddag de Runner-id besteld na het lezen van de weblog van hardloper Aad. Had al de eerder al een keer de SOSCOIN gekocht.

Na het bekijken van beide heeft de Runner-ID een aantal voordelen boven de SOS-Coin.
- Er wordt gebruik gemaakt van reflecterend materiaal (3M Scotchlife)
- Er worden reserve kaartjes bijgeleverd. Bij wijziging van gegevens kunt u het kaartje vervangen.
- Is goedkoper dat de SOS-Coin. De SOS Coin wordt zelfs waardeloos als de gegevens welke op de Coin staan veranderen.
Het idee van beide systemen is dus het zelfde. Een ieder moet zijn eigen afweging maken bij aanschaf.
Zelfs voor fietsers is er een Helm ID.  Deze wordt aan de zijkant van de helm geplakt. Zeker een aanrader voor sporters.

                                             

De Helm-ID

Vrijdagmiddag, vanmorgen om 07.00 uur zat mijn eerste nachtdienst er weer om. Snel naar huis om een paar uurtjes te slapen. Om 12.15 uur stond ik al weer naast mijn bed. Slapen is altijd een probleem na een nachtdienst. Even een broodje gegeten met een bakkie koffie om mijn vervolgens om te kleden voor een hardloop training van 30 minuten. De weersomstandigheden waren goed, weinig wind, 12 graden en een zonnetje wat net te voorschijn kwam. Na even flink de zweep erover te hebben gegooid kwam ik op een totaal van 6,09 kilometer. Gemiddelde snelheid 12,2 km/u.

Zaterdag, na twee nachtdiensten en weinig slaap maar even rust gehouden. De maand oktober werd afgelsoten met een totaal van 162,16 kilometer.

4 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaaah, de inschrijving is gedaan, nu alleen nog even uitlopen =P Gaat helemaal goedkomen. Ik heb ook een IC aangeschaft, goede zaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, zo'n Runner-ID! Mijn SOS-coin is sinds ik verhuisd ben onbruikbaar geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad zijn die nachtdiensten niet alles en deze week top om te trainen, je gat goed en ga je zien in Rotjeknor.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou rotterdam,. gerard komt er aan... inschrijven doe ik meestal net voor 15/12.. en rotterdam zit nooit vol . succes met de trainingen

    BeantwoordenVerwijderen